Hvordan fungerer Google Ads ?
Søkemotormarkedsføring / Google-annonsering er en av de mest effektive måtene å annonsere på nettet.
Den store fordelen med Google Ads er at du kan velge hvem som skal se annonsene dine. På denne måten henvender du deg direkte til potensielle kunder og kaster ikke bort annonsekroner på de som ikke er interessert i dine varer eller tjenester.
I prinsippet betaler du ikke for Google annonsering før noen viser interesse og klikker på din annonse.
Hva koster det å annonsere på Google?
Dette er det mange som lurer på.
Det er bud og quality score, pluss konkurranse i auksjonen som bestemmer hva annonsørene må betale. Google har et auksjonssystem som avgjør når og hvor i søkeresultatet annonsene blir plassert.
Google gir alle sine annonsører en Quality Score.
Google-annonser får en kvalitetsscore. Dette er en beregning av kvaliteten på annonsene, søkeordene og landingssidene annonsene sender brukerne til, og spiller en viktig rolle når Google skal avgjøre hvilke annonser som vises og hvilken pris du betaler.
Hvis du har relevante annonser av høy kvalitet og landingssider som tilfredsstiller brukerens søk, vil du få lavere kostnader og oppnå bedre kvalitetspoeng. Dette fordi Google ønsker å være så relevant som mulig overfor sine brukere.
Pris for google annonsering - kort oppsummert:
- Konkurranse
Populære søkeord med mye konkurranse har vanligvis høyere kostnad per klikk (CPC). - Budgivning
Hvor mye du er villig til å by for å få annonsene dine vist. Du kan angi et daglig budsjett, og så vil Google vil prøve å holde seg innenfor dette budsjettet. - Kvalitetsscore
Google vurdere kvaliteten på annonsen din og hvor relevant de er for søkeordet. Høyere kvalitetsscore kan føre til lavere CPC. - Annonseposisjon
Hvor høyt annonsene din vises i søkeresultatet, kan også påvirke prisen. Annonser som vises øverst, har ofte høyere CPC. - Målretting
Geografisk plassering, tid på dagen, enhetstype og målgruppe kan påvirke kostnadene. - Annonseformat
Kostnadene varierer avhengig av annonseformatet - Relevans og kvalitet
Hvis annonsene er godt utformet og målrettet, kan de oppnå bedre resultater til en lavere pris.
En velfungerende kampanje krever fortløpende analyse og optimalisering
Google-annonsering krever regelmessig oppfølging og du må bestå eksamen hvert år for å være Google Ads-sertifisert.
Vi er spesialister på Google annonsering
Det er flere grunner til at du bør samarbeide med Mobile First som er Google Ads-ekspert. For det første er det som regel mye dyrere å gjøre jobben selv, enn å outsource dette til oss, som har bestått sertifiseringseksamener for Google Ads-produkter og har oppdatert produktkunnskap.
Ved å bruke Mobile First til din Google-annonsering, vil du oppleve at du sparer tid og reduserer annonseringsutgifter. Vi har Google Ads-ferdighetene og ekspertisen som kreves for å optimalisere dine kampanjener og bidra til gode resultateler.
Google Partner
Som Google-partner hjelper vi kunder med å opprette og optimalisere annonser som vises på Google Søk.
Vi administrerer i dag suksessfulle kontoer for flere av våre kunder, så du kan være trygg på at arbeidet blir skikkelig utført.
La oss ta en prat om hvordan vi kan hjelpe din bedrift med å nå ut til nye kunder og øke salget.